Tää väsymys ei tunnu taas loppuvan millään. Viimeiset viikot on menneet ihan sumussa.
Mun nukkuminen on sitä, että menen puolilta öin sänkyyn ja nukahdan ihan hyvin. Kolmen-neljän aikaan herään enkä saa unta. Pyörin sängyssä tunnista kahteen, nukahdan ja herään seitsemältä kellonsoittoon ihan kuoleman väsyneenä. Uni on myös kevyempää, heräilen pieniin ääniin ja esimerkiksi siihen, kun kissa hyppää sänkyyn. Aikaisemmassa elämässä (elämää ennen MS:ää) mun uni ei häiriintynyt mistään pienistä äänistä.

Melatoniini (1mg) ei enää toimi samalla tavalla, kuin muutama kuukausi sitten. Mietin, että tuplaisin annoksen. Mietin myös unilääkkeitä, niin väsynyt alan olemaan. Mulla on niitä nukahtamislääkkeitä (Tenox), oon kokeillut parina iltana sitäkin. Sama juttu, herään parin tunnin kuluttua. Oon tehnyt myös niin, että kun herään kesken unien, otan Tenoxin. Nukahdan kyllä hyvin sen avulla, mutta aamulla on pää kahta enemmän jumissa. Ja siis tämä mun ajatuksenkulku on ennestäänkin ihan järkyttävän hidasta. Unohtelen asioita ja sanoja. En muista mitä oon just puoli tuntia aikaisemmin kertonut ystävälle, vaan kerron sen uudelleen. Syytän tästä nyt vain unen puutetta, en MS:ää.

Joskus aikoinaan lääkäri määräsi mulle samanlaiseen nukkumattomuuteen Mirtatsapiinia, söin sitä viikon, mutta siitäkin tuli päiväksi kauhea pöhnä eli tokkura. Olisi pitänyt kuulemma syödä kauemmin, että vaikutus alkaa. Mietin tuossa, että sitäkin voisi kokeilla uudelleen. Hyviä kokemuksia lueskelin netistä. Siinä lääkkeessä on vain sellainen kiva sivuoire, että se lisää näläntunnetta ja sitä myötä lihottaa monia. En kyllä kaipaisi yhtään lisäkiloa, sen verran ulkonäkökeskeinen olen, vaikka en mallin mitoissa olekaan.

En kyllä sulje fatiikin mahdollisuutta pois, mutta tuo unenlaatu on niin surkeaa, että sitä epäilen eniten syylliseksi tähän väsymiseen. Alkaa jaloissa tuntua voimattomuutta. MS ei tykkää.