On se niin mahtavaa kun on HSP ja PMS ja vähän vissiin myös MS päällä, niin tästä kirjainkokoonpanosta saadaan oikeinkin oksettava olo aikaiseksi. Ja lisätään siihen edelleen jatkuvat vieroitusoireet paniikkilääkkeistä. Soppa on valmis, todennäköisesti iltaan mennessä tarjoillaan päänsäryn kanssa.

HSP voimistaa kaikki PMS-oireet, joten jos normaali nainen on pikkuisen kiukkuinen ennen menkkoja, niin kerrotaan se vaikkapa sadalla, niin saadaan mun todellinen kiukkuisuusaste. Tuon kivan kiukkuisuuden lisäksi mua palelee koko ajan, vaikka kuumetta ei ole. Tissit on niin kipinänä, että jo pelkästään rintaliivien pukeminen sattuu. Oksettaa, yököttää, syöpötyttää sekä päähän sattuu ja itkettää vieläkin herkemmin. Lähipäivinä siis tiedossa niitä kuuluisia itkupotkuraivareita. Ei siis kannata tulla tivaamaan multa vastausta yhtään mihinkään tai ehdottamaan, että voisin nyt hoitaa jonkun asian pois. Saat vastaukseksi todennäköisesti huutoa, kiukuttelua tai mykkäkouluksi lueteltavaa sulkeutuneisuutta. Oon nimittäin huomannut, että kun PMS iskee, päästelen suustani mitä loukkaavampia kommentteja. Parempi siis pitää sillä hetkellä suu kiinni ja laskea vaikka siihen kuuluisaan kymmeneen. Terapeutti kyllä ois mun kanssa eri mieltä ja kehoittais mua tuntemaan kaikki ne tunteet ihan ääneen. Mutta kun en halua loukata muita...

Ei tässä nyt tiiä miten päin olis. Sairaspäivä töistä joka tapauksessa. Tavoitteena tänään on selvitä terapiaan klo 12.00, eipä muuta. Toinen tavoite on olla oksentamatta.

sick.jpg

(kuva lainattu netistä)